vineri, 21 iulie 2017

FILE DE ȘOMAJ #7




Toate filele de șomaj mi-s în fapte bilețele din borcănașul cu fericire. Am vrut doar să marchez  distinct bucuriile  pe care nu le-aș fi căpătat de  eram cu normă de muncă și program fix de lucru.


*

MARȚI


- Parcă ai fi Maria, dar ea nu vine marțea...

- Eu sunt, bunico! Nu mă mai recunoști?!
- Cum mamă să fii tu?! Tu ajungi doar sâmbăta...
- Bunico, îs în șomaj, ai uitat! Asta înseamnă că mă plimb în ce zile ale săptămânii de lucru vreau eu.



**

AFACERISTA
Ce-mi veni într-o zi să-mi citesc istoricul banilor din cont, nu știu. Mă deprimă crunt operațiunea, drept care o înfăptui de două ori pe an.
Și, ce văz?! 

Aveam așa: 
  • 9 lei virați de un Olx
  • 4 lei comisionul BRD pentru încasarea mea
Cum se traduce asta?
  • 9 lei era totalul format din 5 lei pentru o carte și 4 lei livrarea cu Poșta română
  • 4 lei nu-s de tradus, cota parte a  lu BRD din tranzacția mea
Profitul meu:
  • 36 de lei a costat cartea nouă, era un Eric-Emmanuel Schmitt
  • 3 lei a fost plicul pernă, de ăla cu bule din folie, să nu care cumva să-mi strice  ăștia produsul
  • 1 oră de mers alert pân la Oficiul poștal unde am depus coletul, la care se adaugă 3 ore întoarcerea, de pasu melcului, căci primisem  pachet greu de la mama
  • 4 lei banii plătiți poștei pentru servicii de transport
  • repet că am încasat 5 lei din care 4 mi i-o furat legal banca.
Am zâmbit situațiunii, e tiparul perfect al tuturor afacerilor profitabile din viața mea.


***


THEODOR

Eu povestesc pe birou, în laptop, despre o carte. Theodor, în spatele meu, în chiloți, urmărește cu atenție toate volumele din bibliotecă. Sper ca școala să nu-i distrugă tot dragul ăsta de cărți pe care îl are la 4 ani. Zâmbesc imaginii oglindite pe monitor. Băiețelul, cu capul plecat la 90 de grade, este concentrat pe fiecare volum în parte. Din ușă mama, bunică-sa, zbiară:

- Theodor, ți-am spus să-ți cauți un tricou și să te îmbraci!

Cum nepoțelul este strigat adesea de bunică Teuța se vede cât de gravă era situația doar din acel Theodor făr să mai fi detaliat eu și urletul care m-o aruncat de pe scaun.

Băiețelul, cu ochii în cărți, niciun grad sub cele 90 din poziția inițială, răspunde molcom:
- Dal ațta fac, mămăicăăă!

Și io care credeam că buchisește titluri, nu, el doar căuta textila.


****

RITA

Rita e domnișoara din poză, care poză desigur că-i aparține lu Bogri și care Rita asemeni. Voi scrie despre ea o filă separată cândva. Acum doar:

- Doamna, mușcă?! Asta-i întrebarea pe care o aud  adesea în parcul unde o plimb, unul de lângă casă și unde teoretic copiii sunt aceiași. Rita, desigur, fiind cu botniță. Ceea ce atrage invariabilul mami, ce câine rău, are botul legat! Nu, nu e un câine mușcător, doar stăpânul lui a ales să respecte legea.

Și ceea ce vroiam de fapt a prinde în zâmbetele de azi:
- Doamna, e un Carne Corso, nu?! 
- Da, asta e! răspund amuzată doar pentru dragul de a auzi propagarea ecoului: ți-am zis eu că e un C-a-r-n-e Corso, știam eu!

Da, e un pui de Cane Corso. La 10 luni are vro patruzeci de kile și-i cât mine când se ridică să mă pupe pe gură cu limba, adică aproape 1.70 metri. 


Astea-s câteva zâmbete adunate de-a valma, care poate că ar fi existat și făr de șomaj, poate că nu.
______________
Episoadele anterioare:

2 comentarii:

  1. Eventual intr-un concediu :D
    Am ras de ma doare burta la fila asta :D Multumesc pentru voia buna ce mi-ai daruit-o!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mulțumesc pentru că mă citești! Sunt multe file ca asta, dar de nu mi le notez, și nu mi le notez, le uit repede.

      Ștergere