duminică, 26 iunie 2016

Teama de limite - Luminița Sâmbotin

Pe raftul cărților de 3 lei din Auchan mi-o atras atenția cărțulia asta. Era scrisă d-un român, fix ce caut anu ăsta, apoi zicea pe copertă că personajele depășesc bariere, ceea ce iară vrui să aflu cum se face și mai spunea că unul dintre eroi într-un volum viitor va călători în Tibet, adică exact ceea ce mă fascinează de la Millarepa-ncoace.


Ei bine, din ce-mi zice Google îs singurul cititor al cărții ăsteia. N-am găsit un rând care să mă dumirească dacă doar pentru mine e cea mai slabă carte citită vrodată ș-am o căruță deja la categoria asta. Citesc o carte de 800 de pagini pe care n-o pot căra în drumurile mele, de aia am selectat broșurica asta din bibliotecă pentru cele multe ceasuri de călătorie spre Buna.

Romanul are 250 de pagini, se citește foarte ușor căci n-are nimic care să solicite profunzimi.
N-am idee cum o trecut Vodă prin lobodă, dar io am lecturat zecile de pagini făr să mă opresc pe un cuvânt, o frază, un personaj, o emoție. E o carte despre nimic și cică-i autobiografică. Bre, mare tristețe o născut în mine deșertăciunile paginilor ăstora!

"Dedic această  carte prietenei mele, Ioana, care m-a îndemnat să scriu"

Iaca, rezumată cu liniuță toată cartea, că poate mai aveți și trebi!

- Andra, fiica ei Nicky, Viviana, sora ei și Cristi Georgescu, soțul surorii îs personajele principale.  Ăștia doi de pe urmă îs așa: "situația lor este de invidiat pentru orice român. În primul rând se respectă și se iubesc, au o mulțime de prieteni, o casă frumoasă într-un cartier rezidențial. Nu au grija zilei de mâine. Dumnezeu nu le-a dăruit un copil, dar i-a răsfățat cu succes în carieră și în afaceri ".  Viviana lucrează în vânzări și câștigă suficient cât să -și permită să meargă la coafor, cosmetică și masaj la Marriott, să-și cumpere haine de firmă și să achite facturile părinților. Cristi este cel care le întreține pe cele trei gagici  plus ambele perechi de părinți, ai lui ș-ai nevestei.
- Andra o fost căsătorită cu Bogdan treișpe ani, de acolo-i Nicky. Acuș Bogdan trăiește cu Flory, care Flory are 2 băieți.
- Dragoș e asociatul lui Cristi, Viorica e nevastă-sa, profă de chimie, director adjunct de liceu.
- Monica și Greg îs prietenii ăstora de mai sus, au un Robert căsătorit c-o Monica.
- Lori - seamănă cu Claudia Schiffer și e gravidă, iar  Costi - aduce puțin cu Tom Cruise îs finii Andrei și-s șomeri.
- Michelle - contabil șef la o firmă ce importa mobilier de ratan și Mihai - reprezentat de vânzări pentru o companie americană  de medicamente îs finii Vivianei ș-au un Vlăduț.
- Nicole - lucrează pentru un mare producător european de echipamente medicale  și Tudor Teodorescu - are o firmă de distribuție echipamente îs familia la care se petrece Crăciunul lui 2003, la care Crăciun nu se-ntâmplă nimic. Fiica lor se numește Tea și are doi ani.
- Luciana Cristea, avocată  și Laurențiu îs tot din gașca prietenilor de suflet. Au o cățea,  Bela, mama Lolei.
- Ioana e vecina Andrei, lucrează la Ambasada Franței,  Marian soțul ei, abia ieșit la pensie de la  uzină,   Alina e fiica Ioanei, Ionuț e ginerele - ăștia tinerii trăiesc la Paris.
- Mircea e una dintre iubirile postdivorț ale Andrei. Care Mircea are doi fii și locuiește-n Sibiu. Andra e în București.
- Miklós e iubirea din Cluj director de marketing la o multinațională
- Hora e iubitu fiică sii, după un Alexandru, iubirea de la paișpe ani, un Radu
- Sabrina, prietena Andrei și Dorin bărbac-su
- Mariana la a treia căsătorie și Dan aveau o firmă de import pentru materiale de construcții pentru finisaje de lux
- Olga e mama purtătoare a copilului conceput in vitro pentru Viviana și Cristi
- Georgeștii au doi câini: Lola și Pandele ș-o slugă, Costel.
- descrierile de dormitoare, camere de hotel, casele în care locuiesc personajele astea îs mult mai detaliate decât eroii ăștia care rămân schițe cu prenume, nume, culoare de ochi și lungime a părului, cum îs în inventarul meu schelete, așa-s și-n carte.
- cam toate odraselele studiază și muncesc în străinătate

Binecuvântat fie Timpul, care le vindecă pe toate! Andra crede că timpul este chiar Dumnezeu.


La atâta cârnaț de personaje s-ar presupune că acțiunea-i greu de urmărit. Toată lumea merge la mall, în  cluburi, delegații externe, petrecere de Revelion la Racu, vacanțe pe alte meleaguri. Ce se întâmplă în toate locurile alea nu se povestește, îs  enumerate ieșirile și atât. Andra, parcă 38 de ani are, se întâlnește cu diverși puțin însurați or deloc însurați și-i gata tot romanul.



Abia acum am priceput și eu câtă risipă de timp și bani îs cărțile astea ieftine. N-am priceput singură, o trebuit să-mi scrie un om negru pe alb exact când io vă povesteam cartea asta.  De cumpărat, nu voi mai cumpăra, dar de citit e musai căci mai am pe stoc. Duminică despre încă una bună de nimic.


Urc cartea la DONAȚII de căutați o culegere pentru destinații, firme, produse (presupun de lux).
*  Teama de limite - Luminița Sâmbotin - editura Meditații, fără an de publicare

Prieteni, nu mă mai îndemnați să scriu, ar ieși o carte ca cea de față, despre care o deșteaptă cu blog ar scrie că-i rezumatul  făr de sare și culoare al nimicniciilor !

4 comentarii:

  1. Scrie tu și lasă recenziile în seama noastră 😊.
    As sta la rând pentru un autograf.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Dedic această carte prietenei mele, Ana, care m-o-ndemnat să scriu" :))) Nu ai tu o colecție de autografe virtuale de la mine, ce-ți mai trebe ș-o carte? :))))

      Ștergere
  2. heheee, cate deastea mi-au mancat mie pretiosul timp liber! Eu cumpar de la anticariate si ma astept sa fie ceva de capul lor. Cand colo ma trezesc ca ma ia somnul dupa a cincea pagina si asta de fiecare data! De terminat o termin, dupa ceva (mai muuulta!!!) vreme si mereu imi promit sa nu mai cumpar carti obscure :D Nu ma pot abtine insa si stii de ce? Pentru ca in cumparaturile astea riscante si ieftine am descoperit carti faine de tot de care m-am indragostit, cum ar fi cele scrise de Victor Ion Popa ♥

    RăspundețiȘtergere
  3. Exact așa gândesc și eu. Procentul celor proaste este mare, dar unele au fost minunate și n-aș fi ajuns la ele pe altă cale. Încerc acum să-mi cumpăr mai rar dar câte una scumpă despre care știu c-o plăcut măcar unui cititor :)

    RăspundețiȘtergere