miercuri, 9 decembrie 2015

Minirulade



De multe ori m-am întrebat cum se fac ruladele cele mici. Că le iubesc, se vede din numărul mare de rețete deja arhivate. Mi-ar plăcea să le integrez în  platourile cu prăjiturici asortate de aceea am căutat soluția mini. Și cum ședeam io cu ouăle de la Buna pe masă m-o trăsnit să le testez așa. E aproape ceea ce mi-am dorit. Nu e o metodă valabilă pentru cele cu cremă multă, preferatele mele, dar e un început promițător pe drumul pentru pitici.

Le-am folosit ca blaturi pentru un tort de Moș Nicolae de aceea nu le-am mai glazurat, pudrat. Rămâneți pentru vineri pe recepție, e un tort grozav!



FOILE DE RULADĂ:
- 5 ouă
- 80 grame zahăr (din care un plic de zahăr vanilat - 8 grame)
- 90 grame făină
- 1 gram praf de copt
- 20 grame ulei
- pudră de portocale și lămâie
- extract de vanilie

Am copt o singură foaie în tava mare de aragaz, pentru aceasta am:
- separat albușurile de gălbenușuri
- bătut ușor gălbenușurile cu uleiul și aromele
- mixat spumă albușurile cu sarea, apoi am adăugat treptat zahărul și la final am mai mixat încă 3 minute bezeaua la viteza cea mare a mixerului
- peste spuma fermă de albușuri am adăugat gălbenușurile, pe care le-am încorporat tot la viteza cea mare
- peste ouă am adăugat în ploaie făina cu praful de copt și le-am integrat cu o spatulă
- întreaga compoziție am turnat-o în tava acoperită cu hârtie de copt
- la foc mic, în cuptorul anterior încins, am copt foaia 15 minute până s-o rumenit - cuptorul meu bronzează în exces fundurile, dar nu-i bai!



UMPLUTURA - am folosit ce aveam prin casă de la alte rețete
- piure de castane (125 grame) rămas de la prăjitura cu brânză și 60 grame ciocolată neagră (de la glazurarea negresei de post ) - le-am adăugat împreună pe baie de aburi și le-am omogenizat - pentru cremoșenie, data viitoare completez cu lapte, mi-ar fi plăcut o cremă mai moale
- dulceață de portocale AICI arhivată rețeta - 200 grame le-am încălzit cu câteva linguri de apă, așa încât să o pot cu ușurință întinde pe foaie -  am scăpat cam multă apă ceea ce o fost grozav, foaia de pandișpan s-o-nsiropat (se vede bine  în poze partea umedă).



FACEREA
- foaia coaptă am răsturnat-o pe un prosop umed și am rulat-o, am lăsat-o la răcit



- după răcire am desfăcut-o  și tăiat-o în două pe partea mai lungă



- pe prima foaie am întins crema ciocolatoasă de castane și am rulat-o strâns, sulul l-am înfoliat în celofan



- pe a doua foaie am întins dulceața de portocale și am procedat ca la prima





- ambele le-am păstrat la frigider până am asamblat tortul pentru care le-am gândit



Ho, ho, ho, ce minidistracție va fi de amuș rulăditu!

În programul viitor, vineri,  tortul cu blat de ruladă și cremă de portocale, episod de Virtual hug aniversar.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu