vineri, 6 noiembrie 2015

Mickey Mouse din fondant




Înainte cu două luni de ziua festivă:
- Maria, de ziua mea vreau trei purceluși!
- Da, Teo!

Mulțumescu-ți Doamne că m-ai păsuit de năcazu cu Fulger, mare mila Ta!

C-o lună înainte de eveniment:
- Vezi că vrea Teo să-ți spună cu ce să fie tortu!
- Păi, mi-o zis, cu porci!
- Vreau cu Michi, cu Dezi, cu Pluto, cu Gofri, cu ... Donald și cu Mini, ai notat, Maria ?!

Doamne, ce le pui ăstora în ADN de nici unu nu uită, nici la doi ani, nici la șapte,  să verifice "ai notat tot, Maria" ?!


Din fericire îs mai deșteaptă decât eram în 2013 la prima misiune,  și singura,  Mickey Mouse când am trudit cu pasta de lapte praf și cu o revistă în fața ochilor.



Acuș am pregătit pasta din marshmallows pe cât de colorată am vrut, am deschis tutorialul video, ăsta pentru șoarece și gata!

Lucrez foarte ușor cu marșmaloasa, în jumătate de oră o am gata și pot meșteri cu ea zile în șir făr să-și piardă din modelabilitate. Are și neajunsul că se întărește foarte greu, dar de-mi strunesc nerăbdarea de a lucra personajele cap-coadă cu pauze de o zi, două, este perfectă!

Întâi pun pe baie de aburi 50 grame marshmallows, întregi or rupte bucăți mici, cu o jumătate de lingură de apă într-un vas uns cu ulei de palmier.



După topire, răstorn pasta astfel formată într-un castron uns la rându-i și-n care cern 100  grame de zahăr pudră cu 5 grame de amidon. Pentru că nu aveam alte personaje în lucru, am preferat să lucrez cu o cantitate mică de fondant, astfel din 50 grame marshmallows am împărțit topitura direct în cele 3 culori de bază pentru Mickey.



Trec și mâinile prin ulei de palmier și frământ bezelele topite cu zahărul pân obțin consistența dorită. De-mi trebe pastă colorată adaug colorantul la început în bezeaua topită. Când îl modelez mai adaug amidon de e prea moale.





Am descoperit a doua zi că i-am făcut trupul prea mic în raport cu capu lu personaj, am luat-o de la capăt, dar n-aș mai numi trudă nimic din experiența aceasta chiar de proporțiile nu le-am nimerit nici a doua oară.




M-am organizat suficient de prost cât să nu am vreme pentru bibilit toți membrii Clubului lu' Mickey Mouse și mă'sa lu' Teo, ca să nu fie mai prejos, atâta m-o sucit cu două torturi de frupt, nu,  unu de post, nu,  unu de post și unu de dulce că-s tare curioasă cu ce voi ateriza pe 13 noiembrie la 3 ani de Teo.


Inginereștile:
- 95 grame
- 8 cm înălțime
- 4 ore meștereală

Duminică mă strădui să trimit ultima parte pentru Virtual Hug de noiembrie, de vro lună tot fac asta. Un episod numit "rețeta fericirii zambetane", căci da, există ingrediente și gramaje cu efect garantat! Luni e zi rezervată pentru Minnie.

2 comentarii: