sâmbătă, 19 septembrie 2015

Bebeluşul - Marie Darrieussecq




Am ales din colecţia necititelor Bebeluşul * , nu pentru titlu, ba chiar dimpotrivă în perioada asta       ( după trei zile de stat cu cei doi tasmanieni ai soră mii ) - ii mulţumesc lu' DD că nu m-o binecuvântat şi astfel, ci pentru că avea doar 100 de pagini.

Citesc cu mare drag câteva bloguri de mămici, unele dintre ele nu chiar cu dragul antemămicenie,  prea au vieţi de film siropos doamnele acestea, aşa că lecturez  pe diagonală exagerările ca să  le pot digera fericirea şi perfecţiunea.

Aşa fu şi cartea asta. Un jurnal în care o tânără mamă, scriitoare, adună gânduri despre bebeluşul său. Mie, care habar n-am cu ce se mănâncă meseria aceasta, mi-a plăcut mult că nu pare mama cloşcă ce vieţuieşte într-o bulă roz bonbon.

Şi pentru că la anterioara carte, Durabia iubire – aci, n-am adunat nici măcar un citat, iaca  în compensare un kil:

… Într-o zi la uşa mea a sunat un curier, aveam burta mare, în pachet era un bebeluş, iar eu, dintr-odată, nu am mai avut burta mare…

… Pentru că alăptez bebeluşul nu am voie să fumez şi să beau.
Fumez şi beau însă pe ascuns, ca unii alcoolici…

… Prietena mea cea mai bună a crezut că bebeluşul ei este retardat, pentru că scotea limba…

… Bebeluşul este rentabil, apreciază tatăl lui. Şapte kilograme de lapte praf, fără să punem la socoteală alăptarea cu lapte de mamă, au ca rezultat patru kilograme de bebeluş;  pierderile sunt minime… - preferatul meu!

…Astăzi, bebeluşul tuşeşte. Primul lucru care-mi trece prin minte este un atac bacteriologic…

… Pete, scurgeri de lichide, dezordine, rupturi şi diverse lucruri sparte:  am primit la noi în casă un agent perturbator a cărui prezenţă ne provoacă euforie…

Fu o relaxare să citesc rândurile acestea într-o duminică la amiază. Umor, duioşie, sinceritate crudă şi dureroasă – am ales  special gândurile luminoase la citare, cartea are şi câteva şocante.

Am cam terminat cu experimentele pe lângă roman, e timpul să mă întorc la cărţile cu poveste.

* Bebeluşul – Marie Darrieussecq – Editura Univers 2008 – colecţiile Cotidianul. Literatura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu