miercuri, 22 iulie 2015

Bomboane din pişcoturi şi nesquick





- Tati, zâmbetania ştie să facă tiramisu?
Şi tati i-o răspuns că-s floare la ureche tiramişii pentru cofetăreasa din poveste, care cofetăreasă n-o făcut tiramisu-n vieţile ei.

Blogul acesta se numeşte zambetania. L-am botezat cu mintea mea sucită unde perechea lui zâmbet e zambeta. Zambeta, numele iniţial al târgului de poveşti de pe wordpress  l-am pierdut şi atunci am decis că zambetania e şi mai potrivit. Mă amuză însă când la căutări apare "blogu lu zâmbetania".

Din luna de prăjiturit pentru pensiune, tiramisu o rămas la traume. Paharele tiramisoase ale patroanei se vindeau, iară  bibilitele mele nu. Deşi au trecut de atunci luni cu caru încă nu vreu să văz în faţa ochilor tiramisu şi salam de biscuiţi, ăsta de pe urmă e singuru' ce-l vindeam de pe tarlaua mea.

Aşa că i-am propus lu'  tati să-i pregătesc singura prăjitură zambetană cu pişcoturi  - aci în arhivă reţeta. 

- Maria, nu ştiu ce le faci,  dar au  fost grozave!


În ziua livrării pişcotoasei m-am intersectat c-o reţetă de bomboane tiramisu ş-am zis că-i semn  să expediez şi fetiţei. Am improvizat cum m-o dus capu, o ieşit făr de gust tiramisos, dar pentru că fură cu succes şi pentru că le voi perfecţiona la colecţia celor  91 de ani ai bunică mii, iaca pentru douaşcinci de bomboane ce-am dres:

- 50 ml apă în care am dizolvat 10 gr nesquick


- 100 + 50 grame pişcoturi zdrobite pudră fină cu sucitorul - am folosit iniţial 100 de grame dar nu le puteam modela ş-am completat cu încă 50
-  50 grame frişcă bătută
-  75 grame cremă de brânză mixată cu 1 plic de zahăr vanilat
- pentru tăvălit: pişcoturi pudră/ cacao + nesquick

Am amestecat nesquickul lichid cu pişcoturile,  apoi cu frişca şi  crema de brânză. Am lăsat juma de ceas la frigider compoziţia astfel obţinută, după care am modelat  biluţe pe care le-am tăvălit o parte prin pudră de pişcoturi, o alta prin nesquick amestecat cu o linguriţă de cacao.




Au rămas moi şi după o noapte.
- Ale, cum aţi reuşit să mâncaţi bomboanele? Cele de la frigider s-au lipit şi înmuiat tare!
- O,  foarte uşor,   o fost primele bomboane-n viaţa noastră mâncate cu linguriţa, un deliciu!





Alte reţete din colecţia "Eu când o să cresc mare vreau să mă fac bombonăreasă!":
http://zambetania.blogspot.ro/2015/01/bomboane-din-cozonac.html

- http://zambetania.blogspot.ro/2015/03/bomboane-de-post-cu-biscuiti-si-gem.html



- 2012 -  http://zambetania.blogspot.ro/2012/02/bomboane-decorate.html

- 2010 - http://zambetania.blogspot.ro/2010/12/bomboane-umplute-cu-crema-de-cocos.html

http://zambetania.blogspot.ro/2011/03/bomboane-din-ciocolata-cu-fulgi-de.html

http://zambetania.blogspot.ro/2011/09/bomboane-cu-ness.html


Teoretic, revin după 1 august. Încep operaţiunea 10 reţete de bomboane pe băţ pentru 91 ani buniceşti.
Practic, om vedea!

4 comentarii:

  1. Sa-ti iasa si practicul de data asta! :D
    La multi ani bunicii tale! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Crisule! Pân acuş am reuşit 1,5 reţete din 2, îs peste toate performanţele :)))

      Ștergere
  2. N-ai voie sa ratezi nimic - 91 de bomboane +ce mai mananci tu :-) :-) :-) ai treaba , nu gluma:-) :-) .Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, e mult mai uşor decât mă aşteptam! Pe astea le-am îmbunătăţit - 25 bucăţi şi am mai testat unele cu mac şi lămâie din care am ratat doar jumate:))) Dacă din 2 reţete am 35 bucăţi, din 10 câte voi avea?:)))

      Ștergere