luni, 9 martie 2015

Brioşe ciocolatoase cu cremă de marshmallows


       Că testez blaturi şi creme pentru comanda de tort ciocolatos am mai zis aci la tortul probă cu spanac. Când m-o auzit Ana cât mă văicăresc cum că n-am blat umed şi ciocolatoasă nedulce m-o băgat într-o şedinţă (de numai cinci ceasuri)   în care m-o plimbat prin tot netu cu popasuri pe torturile compatibile cu vrerile mele. Astfel am căpătat  o listă cu vro cinci torturi musai de-ncercat.

Şi blatul şi crema sunt de la două torturi diferite, de pe un blog minunat de care io n-am auzit pân acuş.

Blatul este de la tortul Tuxedo, iară crema de la cel Express. Pentru vineri,  când e livrarea,  voi face tot o combinaţie între ele, încă nu-s hotărâtă care.

Pentru brioşe – vroiam doar să testez ce proporţie din cantităţile Gabrielei pentru 2 blaturi de 24 cm îmi e necesara la 2 blaturi de 16 cm. Ana o calculat 40% din ingredientele reţetei originale şi pare să fie numa bine pentru forma mea. Acuş mi-o ieşit 10 brioşe.
-         100 gr făină
-         30 gr cacao
-         160 gr zahăr
-         2 gr praf de copt
-         4 gr bicarbonat de sodiu
-         un praf de sare
-         1 ou
-         50 ml lapte sau apă, fu lapte
-         100 ml lapte bătut, fu iaurt
-         50 ml ulei - pare cam mult
*  am vrut să văd ce iese de adaug câte jumătate de  marschmallow în fiecare, în capu meu chiar aveam la final inimi de bezea albă, desigur că s-o topit şi n-o ieşit nimic din ce aiuram io – măcar am fost inspirată să testez doar pe jumătate.


Toate pulberile se cern împreună.


 Toate lichidele se amestecă uşor cu oul şi apoi cu făinurile. 


Mie mi-o rezultat o compoziţie ca de clătite, o smântănă mai groasă, Gabriela zice că iniţial e cam lichid blatul. 


Am umplut chesele pe jumătate, am adăugat bezea, ceea ce repet că nu merită încercat şi le-am acoperit  pân la nivelul de ¾ din hârtia de brioşe cu aluat.



 În cuptorul bine preîncins le-am copt la foc mic, 175 de grade scrie la blog,  35 de minute.


 Nu am cuvinte să descriu cât de minunate sunt. Umede, pufoase, nedulci, delicioase! Io jumătate le-am mâncat făr de cremă.



Crema cu marshmallows:
  • am făcut doar jumătate din cantitatea de mai jos, căci au supravieţuit doar jumătate dintre brioşe pân la nivelul acesta
-         70 gr marshmallows – rupte bucăţi mici
-         20 gr unt
-         2 linguriţe cafea solubilă dizolvată în 20 ml apă
-         100 gr ciocolată cu lapte
-         120 ml smântână pentru frişcă

Bezelele, untul, cafeaua şi ciocolata le-am lăsat pe baie de aburi pân s-o topit bezelele bine. 


Din păcate  am scăpat ceva apă în ele, am încercat să le dreg cu nişte glazură oglindă rămasă de la tortul cu spanac, dar n-am mai obţinut ce trebea. Oricum, m-am dumirit care-i gustul şi-i grozav!
După topirea bezelelor am lăsat compoziţia amestecată bine să se răcească, am bătut smântâna frişcă tare, i-am încorporat şi ciocolata topită şi apoi am acoperit brioşele.
 Pentru decorare am avut floricele din fondant.



Cred că mi-am găsit un blat ş-o cremă pe care tare le voi mai abuza pe viitort. Blatul seamănă mult cu Kinderul dar nu-i atât de dens, iar crema e o combinaţie de ciocolată cu ceva greu identificabil, cu aromă distinctă,  foarte puţin dulce, adică fix ceea ce eu am tot căutat.
 Tare săru’ mâna, Ana!



Revin vineri cu o prăjitură de post ce o am de la Miliana, nu mi-o ieşit mie grozavă, dar are multe idei bune pentru inspiraţii.

- Dom profesor, pentru că acuş vedeţi prima dată pozele, n-ar fi mai bine mustrările să le primesc în privat?!


8 comentarii:

  1. Bulinatele :D
    Te napadesc comenzile Maria? Sa-ti dea Dumnezeu cate poti duce, nu mai multe, ca oricum o sa te complici tu destul :D Suna bine combinatia asta ♥

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi, bulinatele, darul de la tine cel drag:) Pân acuş nu mi-am auzit: şi floricele şi buline şi pânză cu model, simplu, trebe simplu, da-s pe drum vorbele astea, le presimt:))) Am un tortuleţ pentru care fac probe de zici că-i tort de nuntă pentru 700 de invitaţi, cel puţin:))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici nu stii cat ma bucur ca ti-au placut! Sunt dementiale, stiu :-). Felicitari si te mai astept pe site. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am mutat pe blogul tău cel grozav, nu tre să mă mai aştepţi:))

      Ștergere
  4. Tu să mă ierți Maria pentru telefonul acela lung.Ai blatul, ai o cremă si-ți mai trebuie una să zicem un mousse de ciocolată amăruie cu aroma subtila de cafea. ....DAR STAI. .URMEAZĂ COMPLICATIA. ...care va fi grozavă. Primăvară frumoasa. ANA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adică, tu îţi consumi timpi să pricep io toate cele şi apoi tot tu îţi ceri iertare că am învăţat io toate cele?!:)))))))) S-o anulat comanda asta, ca toate celelalte de pe anu ăsta, dar abia aştept să testez restul recomandărilor!

      Ștergere
  5. In sfarsit domeniu. Felicitari Marie

    RăspundețiȘtergere
  6. îs tot pe blogspot, n-am habar de ce ai avut altă impresie:))) Nu vrei să mă lămureşti şi pe mine ce-i aşa grozav la un domeniu propriu?!

    RăspundețiȘtergere