miercuri, 6 august 2014

Ruladă cu mere, brandy şi ghimbir





Zilele trecute, pe când pândeam la Crisa apariţia în ultimu ceas a răspunsului la Cutia misterelor,  am dat ochi în monitor c-o ruladă ce-mi plăcu grozav. Aducea mult la inginerie cu prăjitura mea de mere şi am fost instant convinsă că-i delicioasă. Deloc nu m-am înşelat chiar de  am schimbat juma de  umplutură.


Aveam de prin primăvară, de la nu mai ştiu care săptămână lidloasă un borcan cu umplutură de mere, ghimbir şi brandy. Atunci îl  programasem pentru o prăjitură de post cu foi bulionate, după ce gustasem o grozăvie la sor’ mea cu nu mai ştiu ce dulceţuri.


Ingrediente:
Umplutura:
-          2 mere – 350 gr fură ale mele + 1 plic zahar vanilat + scorţişoară praf
-          1 borcan cu  411  gr mere cu ghimbir şi brandy – pe eticheta scrie aşa: – 26% mere, 16% sultanine, 13% stafide, 4% coji de lămâi şi portocale confiate, brandy 3%, 2% cuburi ghimbir, zahăr, caramel -  mi-am propus să  văd ce-mi iese acasă respectând direcţiile astea - oricum, musai de verificat de nu mai sunt rătăcite borcane d'astea pe la Lidl.
Foaia pentru tava mare a cuptorului:
-          5 ouă
-          80 gr zahăr
-          90 gr făină
-          1 gr prf de copt
-          1 praf de sare
-          eu adăugat şi 20 ml ulei
Decorarea:
- praf de scorţişoară

  1. Am dat pe răzătoarea mare merele, nu le-am decojit. Le-am amestecat cu zahărul vanilat şi scorţişoara  (am pus 1 lingură rasă);
  2. Am separat albuşurile de gălbenuşuri, pe astea de pe urmă le-am amestecat cu uleiul;
  3. Albuşurile le-am mixat spumă tare cu praful de sare, apoi am adăugat treptat zahărul şi le-am bătut încă  3 minute cu mixerul la viteză mare.
  4. Am omogenizat gălbenuşurile peste albuşuri mixând tot la viteza 5.
  5. Am turnat în ploaie făina cernută cu praful de copt şi am încorporat-o făr de mixer,  cu un tel .
  6. În tava acoperită cu hârtie de copt, am întins merele, apoi am turnat şi nivelat compoziţia pandişpanoasă. Aş fi putut renunţa la pasul acesta, dar am vrut musai să am însiroparea parţială a blatului astfel.
  7. Am copt-o  în cuptorul preîncins 30 minute pân s-o aurit.
  8. Foaia coaptă am răsturnat-o peste un prosop umed, am îndepărtat hârtia, am întins umplutura cumpărată şi am rulat. Mi-ar fi plăcut să presar nuci măcinate, da’ cele căpătate de la mama îs doar curăţate, nu şi mărunţite.
  9. Imediat ce s-o răcit am tăiat-o că aşa fură pohtele. Fireşte că a doua zi s-o tăiat perfect.
  10. Eu am cernut pe ruladă praf de scorţişoară. Pentru modelul, care nu prea se vede-n poze, am aşezat scobitori pe diagonala ruladei şi am cernut scorţişoara. Apoi am îndepărtat beţele.

Săru mâna, Crisa! 
Mi-s mândră tare de colecţia ruladelor! Mai fac, chiar de simultan cu asta am ratat una ficăţoasă.

3 comentarii:

  1. Eu sunt mandra de tine, ca te incapatanezi sa incerci toate minunile :D
    Ti-a iesit perfect rulada si sunt invidioasa pe tine :P Oare uleiul ala sa fi fost secretul de nu s-a crapat blatul la rulat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vineri o umplu cu malaga si am o idee olecuţă diferită pentru blat:)) Apoi, cu crema de vanilie a lu' VD si fructe şi mă mai gândesc:)) N-am idee de fu uleiu, o să mă uit prin cursuri să văd pe acolo ce ingrediente erau la foile astea. Din câte pot eu să-mi dau seama din pozele tale, a ta fu mai groasă:) Abia aştept să-mi mai notez reţete de la tine, văd că mă ţin oarecum să le şi reuşesc!

      Ștergere
    2. Cred ca ouale mele au fost barosane :D Am copt foaia in tava de la aragaz 35 X30 cm parca si da, foaia mea de rulada a iesit mai groasa decat a ta :D

      Ștergere