luni, 17 septembrie 2012

Gem de prune fără zahăr



Simultan cu gemul de struguri făr de zahăr am avut la cuptor şi de prune. Ulterior,  am mai pregătit şi din piersici.

Din 1,5 kg prune brumării făr de sâmburi mi-au ieşit 700 gr gem.





Ingrediente : 
 * 1.5 kg prune curăţate
* 150 gr miez de nucă tăiat
* o jumătate de lămâie 
* o jumătate de portocală
* un rulou scorţişoară



1. Prunele se spală bine şi se desâmburesc.
2. 500 gr se  terciuiesc la blender.
3.  Peste piureul de prune se adaugă 1 kg jumătăţi de fructe.
4. Se pun în cuptor la foc mic. După 4 ore la mine scăzuseră la jumătate din cantitatea iniţială.

5. Moment în care am adăugat miezul de nucă uscat şi mărunţit, portocala şi lămâia feliuţe, scorţişoara.
6. A mai stat la cuptor 3 ore până când linguriţa a rămas fixată în gem fără să cadă.



Fierbinte l-am turnat în borcanele curate, uscate şi încălzite  în cuptor. După umplere iară le-am mai lăsat 10 minute în cuptorul cald, după care le-am înfiletat şi pus cu capacele în jos or cu fundurile în sus învelite bine-ntre prosoape, că erau 3 borcănele şi le pierdeam între pături.



De se pregătesc cu gând de valabilitate îndelungă e musai să fie sterilizate. Fierte-n apă caldă  20-30 de minute şi abia apoi înfăşate şi lăsate la răcit.

Piersicosu' nu-l mai postez, e identic celui de struguri or ăstuia de prune. Revin cu salamul de biscuiţi şi marţipan or cu rulourile dulci, care s-o posta primu:)



2 comentarii:

  1. Cat se tine gemul la cuptor mai trebuie amestecat cumva periodic? In ce fel de vas l-ati bagat la cuptor?...oala normala sau ceva special?...daca in oala normala, ii mai iese fata apoi la spalat :)? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit pe zambetania, Oana! Eu l-am facut in vasul ceramic, dupa cum se vede in poze. Mai fu unu de struguri si pe acela l-am bagat la cuptor intr-un ceaunel de tuci. Dupa cum am scris in reteta fura 4 ore + 3 ore la foc foarte mic. Eu l-am coptuit in doua zile, in prima 4 ore pan o scazut la jumatate si a doua zi 3 ore pan s-o legat bine. Din ora-n ora l-am amestecat, dar se putea si mai rar. Nu se lipeste deloc de vas. Nu cred ca-l poti face-n oala normala, nu ca nu s-ar spala, ci pentru ca se lipeste. Sa-ti reuseasca!

      Ștergere