vineri, 11 mai 2012

Îngheţată cu ananas şi flori se salcâm

 Tot am pohte îngheţăcioase, nu că toată iarna n-aş fi mâncat îngheţată.
În frigider şedea cam de multe zile un ananas.
În vază aveam  flori de salcâm duse, dar nu le pierise şi  parfumul  înnebunitor !
Îngheţată, deci!



* 500 gr cuburi de ananas proaspăt
* 350 ml smântână grasă
* 3 linguri miere de albine
* dulceţă din flori de salcâm
Nu ştiu ce naţie de smântână grasă  (or slabă) cumpăr că de-o pun în blender se face lichidă, aşa că peste fu uşor de blendurit ananasul şi de adăugat mierea.
Într-un vas se toarnă compoziţia aceasta şi se pune la congelator cu pauze de scos şi amestecat la 30 de minute de vro 5 ori.
Aşa zice teoria, eu am reamestecat-o doar de 2 ori şi cam nu fu bine. O puteam blenduri iară înainte de a umple vafele, dar nici asta n-o făcui.
Pentru dulceaţă am pregătit un sirop de apă + zahăr,  peste care am turnat petalele florilor de salcâm opărite-n apă fierbinte şi scurse. E tare interesant soiul acesta de dulceaţă, o combinaţie dulceaţă de trandafiri cu nuci verzi, dar nu pe atât de aromată!


 Mie-mi place îngheţata aşa sticloasă, dar pentru Pretenţiosu data viitoare înainte de vafe o blenduresc şi-i pun dulceaţă şi-n interior, asta de-o mai fi vr'o  creangă disponibilă dulceşte mie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu