miercuri, 15 februarie 2012

Pâine de cartofi cu măsline verzi


De la reţeta ciupercilor umplute  tot  visez măslinele verzi în combinaţii minunate. Uf, de n-ar fi atât de sărate!
În varianta aceasta de pâine făr de niciun alt adaos de sare, mi-s pe plac!

Pentru două pâini coapte în tava de cozonac este nevoie de:


* 1 kg făină, eu am avut tip 480
* 1 kg cartofi
* 400 ml lapte
* 2 linguri smântână, că atât o rămas de la turte:)
* 100 gr unt
* 4 ouă
* 300 gr măsline sau mult mai multe de vă plac sărăturile (eu am făcut doar o pâine cu măsline, deci am avut 150 gr, la cea de a doua am folosit 150 gr caşcaval pentru umplere)
* 50 gr drojdie proaspătă



Am început prin coacerea cartofilor în coajă la cuptor. Pot fi fierţi, nu ştiu cruzi ! După coacere i-am decojit şi pasat.

Drojdia se dizolvă în lapte călduţ şi se lasă la crescut cu o lingură de făină.
Am topit untul în laptele cald şi l-am turnat peste   ouăle bătute uşor împreună cu smântâna (un  gălbenuş l-am păstrat pentru ungere), am adăugat cartofii, făina şi la final maiaua.
Pentru că nu vroiam două pâini identice, eu am împărţit aluatul în două. În primul am adăugat jumătate din măslinele tăiate şi am continuat frământarea.
Cele două bucăţi acoperite de ştergare le-am lăsat la cald să-şi dubleze volumul, vrun ceas.

Am întins foaie, am aşezat  cealaltă jumătate a măslinelor şi am rulat.


Pentru cea de a doua bucată de aluat am dat pe răzătoarea mare 100 gr caşcaval pe care le-am întins peste foaie şi am rulat.

Am pus pâinile în tăvile de cozonac unse cu unt şi tapetate cu făină, le-am mai lăsat la dospit un sfert de ceas. După care le-am uns cu gălbenuş bătut cu 2 linguri de lapte şi le-am copt la foc mediu o oră.

Le-am lăsat la răcit, cu gând de poze neaburinde, până când n-am mai avut ce poza:)) Data viitoare musai să le fac rotunde, nu ne-au ajuns colţurile!

La pâinea umplută-n caşcaval, a doua zi aveam bucăţi de cauciuc şi găuri, deci se foloseşte o cantitate mai mică  de caşcaval  (vine postu' , am zis să-l lichidez:)), de o calitate mai bună musai!


Ce-mi plac sfârşiturile astea de săptămână în mirosuri de pâine coaptă şi bujori geruiţi! Asta fu vineri, sâmbătă am copt cozonaci cu ananas:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu