duminică, 15 ianuarie 2012

Tort castano-condensat



Când îmi voi deschide cofetăria un cineva, cu mai mult talent decât mine, îmi va boteza torturile, pân atunci le voi zice cum vreu eu, acesta este domnul Castano-Condensatu'!
Este tortul din planul pentru Revelion, pregătit  cu vro 15 zile de întârziere, adică aproape la timp:)

Îmi propusesem să încerc musai reţeta Laurei de lapte condensat, prin Real am dat nas în nas cu un pachet piure de castane supravieţuitor al lichidatorilor de stocuri, nu folosisem niciodată, am zis să nu-l las singur de izbelişte aşa că am mai cumpărat şi o cutie de mascarpone, zilele astea le-am împreunat cum m-o dus capu', adică:
- blat albuşuri cu nucă
- cremă lapte condensat-mascarpone
- cremă piure de castane-frişcă- gălbenuşuri
- moţ de portocală confiată, coarne şi coacăze negre
Blatul
- 4 albuşuri
- 100 gr zahăr pudră
- 20 gr. cacao
- 60 gr. nuci măcinate
- esenţă de rom

1. - albuşurile mixterizate spumă tare cu 40 gr zahăr tos 2. - nuca, cacao, restul de zahăr-60 gr se amestecă bine, se varsă peste bezea, se omogenizează cu lingura de lemn
3. - se toarnă în formă şi se coace pân nu se mai lipeşte de scobitoare, la mine 25 minute o durat procesiunea asta
4. - după răcire l-am aşezat înforma pentru asamblat tortul

Crema lapte condensat-mascarpone

- 250 gr mascarpone
- 1 1/2 plic gelatină
- lapte condensat*
* laptele condensat reţeta Laurei Adamache nu mi-o ieşit, dar fu prea bun ca să mai conteze detaliul acesta:)
Pentru asta am folosit:
- 130 gr lapte praf
- 170 ml apă clocotită
- 4 linguri unt topit
- 130 gr zahăr tos
1. Am pus la blender toate cele de mai sus, adică praful de lapte, clocotita, untul, zahărul şi am blendurit. Trebea ceva ca o maioneză, a ieşit fix ca un lapte dulce, i-am adăugat mascarponele şi nici atunci nu şi-o schimbat prea tare năravul, la final am adăugat gelatina pregătită conform instrucţiunilor de pe plic
2. Benduritul lapte condensat-mascarpone-gelatină l-am turnat peste blatul cu nucă. Blatul o vrut să pluteasca deasupra cremei, l-am lăsat să-şi facă damblaua asta.
Am lăsat totul la rece peste noapte, de n-aveţi o noapte pentru asta, daţi-i voie vro 2 ceasuri să se întărească:)
Crema gălbenuşuri-piure de castane-frişcă
- 250 gr piure castane
- 500 ml  frişcă lichidă
- 4 gălbenuşuri
- 4 linguri zahăr
- 1 1/2 plic gelatină
Am pus pe aburi cele 4 gălbenuşuri cu zahărul, după topirea acestuia am adăugat piureul până la topirea integrală a acestuia. Când s-a răcit am adăugat frişca lichidă şi gelatina, pregătită tot cum zicea tata ei pe plic.
Am turnat totul peste crema cu mascarpone.

Iară linişte pân se întăreşte.

Decorare
L-am decorat cu coajă confiată de portocală, coarne şi coacăze negre ţinute pe foc cu puţin zahăr, un clocot, două.
Mai vreau!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu