vineri, 25 noiembrie 2011

Tort guguluf




Ziceam în postarea anterioară, la tortul de post negresă cu ananas, că a fost însoţit şi de un tort de frupt, acesta!
Am ridicat eu la rang de tort produsul final,  care-n esenţa lui este de fapt o prăjitură minunată cu brânză şi vişine caramelizate, exact ca aceasta (i-am adăugat blatul de brânză şi am caramelizat visine, nu kiwi).

Pentru blatul brânzos:
- 400 gr brânză Philadephia
- 400 ml frişcă lichidă
- 1 plic gelatină

Pentru guguluf:
- 5 ouă
- 5 linguri ulei
- 5 linguri zahăr
- 5 linguri făină
- sare
Pentru caramelul cu vişine:
- 100 gr vişine - la mine decongelate
- 150 gr zahăr
- 75 gr unt
- esenţă de rom
- 5 linguri nucă mărunţită

Primul pas a fost pregătirea blatului cu brânză. Philadelphia şi frişca lichidă mixate bine, apoi adăugată gelatina pregătită conform instrucţiunilor de pe plic şi toată această compoziţie lăsată câteva ore la întărit.

Cea de a doua etapă a pregătirii va fi caramelizarea zahărului. Eu l-am ars în forma guguluf în care urma să pregătesc restul de tort. Peste zahărul ars am adăugat untul, esenţa de rom. Am întins bine pe toată forma caramelul acesta, apoi am turnat peste el vişinile şi nuca. 

Ultimul pas a fost pregătirea pandişpanului din 5 ouă. Albuşurile bătute spumă cu zahărul, peste ele turnate şi gălbenuşurile cu uleiul, omogenizate bine şi adăugată făina. Aluatul acesta vărsat peste vişine-nuci şi copt în cuptorul bine încins anterior până nu se mai lipeşte de scobitoare.
Asamblarea:
- blatul cu brânză
- 100 gr ciocolată topită cu 50 gr frişcă lichidă
- guguluful cu vişine

De la tarta cu ananasul caramelizat mi-am dorit minunea aceasta. Am pregătit-o mamei cu  lăsatul secului şi am ştiut că va fi pe lista meniului aniversar.
Pentru mama fu negugulufată
Şi o secţiune tot de atunci

O felie de acum

Nu l-am gustat, eu îs postitoare, dar de poze nu mă mai satur:)

Şi gata cu dezmăţul pân la Crăciun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu