joi, 28 aprilie 2011

Tort cu ruladă de nesquik
















Tortul acesta pregătit, ca întregul meniu de Paşte, în mare grabă, nu-i finalizat chiar a treia zi după Scripturi, dar Sfântul Gheorghe mă prinse cu el neterminat şi de nu-l lăsam baltă pe-nserat, când clopotele băteau de adunare, venea şi Lumina Invierii peste el tot în tigăi.


Să încep cum ce-am avut în cap, nu că s-ar regăsi ceva in produsul final. Vroiam să testez două creme, cea cu Nesquik, pentru tortul lui bebe de 3 ani şi  cea cu lichior de vişine, pentru tortul tatei de săptămâna viitoare.

Am văzut într-o revistă o prăjitură cu rulada în picioare la interior, foarte faină imagine!, am schiţat proiectul:
-         un blat ruladă cu lichior,  felii subţiri pe orizontală
-         un blat ruladă cu nesquik,bucăţi late pe verticală
-         cremă ciocolatoasă între ele.

Totul decorat cu ouă colorate din pastă de zahăr, iarbă şi floricele.

Nu fu vreme să reuşesc astea toate.


Am pregătit două rulade, pentru a doua oară în viaţa mea, dacă prima dată la rulada pentru salamul cu biscuiţi nu fură probleme, amu cu greu le scoasei la un capăt oarecare.

Pentru o foaie, în tava mare de la aragaz:
-         4 ouă
-         4 linguri zahăr
-         4 linguri ulei
-         4 linguri făină
-         coajă rasă de portocale
-         sare

Blatul simplu de pandişpan, adică separate albuşurile de gălbenuşuri, primele mixate spumă tare cu zahărul, cele din urmă amestecate bine cu uleiul, cele două compoziţii unite şi adăugată făina uşor până avem o compoziţie omogenă. La cuptor, încins prealabil, 30 minute la foc mic vru la mine.

Pe un prosop umezit si presărat cu zahăr pudră răsturnăm foaia coaptă şi o rulăm strâns.










Pregătim crema:
-         eu am topit la bain-marie în 300 ml frişcă lichidă, 200 gr de cremă tartinabilă  cu ciocolată, i-am adăugat esenţă de rom.


Când s-a răcit crema, am desfăcut foaia rulată în prosop, am uns-o cu jumătate din această compoziţie, i-am presărat o mână de alune măcinate şi am rulat-o pe  coală de ceolofan. Spuneam că-mi dădu mari bătăi de cap, fu uscată, gen bezea, iară la rulare se sfărâmară marginile.











Identic am procedat şi pentru a doua ruladă, copt foaie, rulat în prosop, uns cu cremă, rulat în ceolofan.












Le-am lăsat pe ambele la frigider o noapte.

Am pregătit crema cu nesquik  pentru tort:
- am caramelizat 5 linguri de zahăr, după care am adăugat  cu mare atenţie 100 gr unt, 100 ml frişcă lichidă, 50 gr nesquik si am amestecat pănă la topirea integrală a zahărului ars.










- separat am bătut 500 ml frişcă, nu foarte tare, pentru ca-n final să fie cremoasă
- un plic gelatină pregătit conform instrucţiunilor de pe plic
- toate acestea omogenizate bine împreună au fost crema dintre blaturile de ruladă


Asamblare  în tava  20x20 cm  :
-         primul blat, strat din felii subţiri de rulada aşezate orizontal
-         crema cu sirop din nesquik şi frişcă
-         al doilea blat, bucăţi late de ruladă aşezate vertical.








 

Pentru că nu mi-a ajuns crema să acopăr al doilea rând cu ruladă, le-am lăsat fără şi doar le-am glazurat cu ciocolată neagră(100 gr ciocolată neagră topită la bain-marie în 100 ml frişcă lichidă).

















Cum nu mai fu vreme de florile şi  ouăle din plan, pe laterale am lipit sticksuri  umplute cu vanilie, am adăugat ouă din ciocolată şi iarba tot din  ciocolată şi l-am expediat făr să reuşesc să-l pozez de ansamblu .


Mi-aş dori să-mi găsesc timp să-l repet pe îndelete, nu e greu, mai greu ca altele, e foarte gustos,  cât de bine arată nu mai zic iară, dar am atâtea-n cap, deci prea curând nu se va întâmpla!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu