sâmbătă, 16 aprilie 2011

Tort cu aranjament floral



Povesteam la aranjamentul din trandafiri şi floricele că este pentru cel de al doilea tort al sor’mii, pentru tortul de frupt. 
Blatul este un fel de Kinder cu nucă, mie-mi place foarte mult pentru că se pregăteşte foarte uşor şi nu-i dens, e aproape aerat. 
Eu am copt două foi în tava mare de aragaz şi apoi am decupat pentru forma rotundă cu diametrul de 24 cm, am avut două blaturi şi lateralele. 

Pentru o foaie: 
- 5 ouă -
50 gr zahăr brun 
- 1/3 pachet unt 
- 50 gr nucă măcinată 
- 50 gr griş+pesmet
- 2 linguri cacao
- ½ plic praf de copt 
- esenţă de rom
- sare 
Se separă albuşurile de gălbenuşuri. Peste albuşuri eu presar sarea şi mă ocup de gălbenuşuri pe care le amestec bine cu untul moale, nuca, grişul+pesmetul, cacao, praful de copt şi romul. După ce astea toate se întrunesc într-un aluat omogen, bat spumă tare albuşurile cu zahărul şi le răstorn peste gălbenuşuri. Iară omogenizare şi gata pentru copt. La foc mic, în cuptorul în prealabil încins, le-am copt câte 40 de minute, căci spuneam că am copt două ture de foaie în tava mare de aragaz. 













Crema cu bomboane de lapte, folosită şi la tortul mov:
- 200 bomboane cu lapte
- 1 ciocolată albă
- 300 frişcă lichidă
- 400 frişcă bătută
- 1 plic gelatină

La bain-marie în frişca lichidă se topesc bomboanele, se lasă la răcit adăugănd ciocolata albă pentru topire şi se adaugă peste frişca bătută. Gelatina pregătită conform instrucţiunilor de pe plic se toarnă peste ele şi se amestecă bine.












Jeleurile, tot la tortul mov sunt detaliile de pregătire:
- 100 gr jeleuri roşii aş fi vrut eu, dar o trebuit să folosesc şi galbene că n-avui suficiente, se topesc la bain-marie, se lasă la întărit şi se taie cuburi.


Strat de ciocolată cappuccino şi nucă: 
- 2 ciocolate cappuccino 
- o mână nucă măcinată 
- 50 gr frişcă lichidă 
- 100 ml frişcă bătută 

Ciocolata se topeşte la bain-marie în frişca lichidă, se adaugă nuca şi frişca bătută. 


Asamblare:
- foaie de blat 
- jumătate din cremă
- jeleurile 
- stratul de ciocolată 
- restul de cremă
- foaie de blat 

Lăsate câteva ore la rece, eu practic lăsatu’ ăsta peste noapte, apoi traseul tortulos cunoscut, uns cu gem, acoperit cu pastă de zahăr . L-am scris cu ciocolată. 
Am avut mare bucurie cu acest tort, l-am ratat spre final fiind îngrozitor de obosită cu tremur în mâini cum spuneam şi la tortul de post pregătit în paralel. Bucuria a fost născută de întâlnirea reală cu o doamnă de care mă intersectasem doar telefonic. Eu cerându-i sfaturi despre fondant şi bomboane din ciocolată, ea, cu experienţă în zeci de ani de industrie a bomboanelor lămurindu-mă că degeaba încerc şi că nu voi reuşi niciodată acasă cu ciocolata de pe piaţă şi fără condiţii speciale de laborator, eu motivându-i că mi-s pasiune dragă şi că-i musai să le reuşesc. Deci, după aste o mie de vorbe, esenţa stă în reacţia doamnei la văzul tortului acesta, şi nici măcar nu-i cel mai frumos tort al meu, revin la doamna:”Maria, mi-ai spus doar de pasiune, nu mi-ai spus nimic de talent!”. 
Eu am credinţa că-i doar multă bucurie. 

















La mulţi ani, S.!
Aste două torturi ale mamei de bebe îs minore în comparaţie cu ceea ce teoretic ar trebui să reuşesc pentru 3 ani de bebe, puţintică răbdare însă!

2 comentarii:

  1. Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun venit, Camelia/Vincent!Am executat, sa traiti!

    RăspundețiȘtergere