joi, 24 martie 2011

Trăistuţe cu urzici
















Aperitivele acestea sunt de post şi au păcatul că sunt delicioase, ceea ce-n mintea mea naşte oarece incompatibilitate între cele două.
Amu’ păcatu’ mărturisit să-l înfăptuim!

Este nevoie de:
- un pachet foietaj – 500 gr.
- 4 cartofi medii fierţi şi pasaţi
- 1 ceapă călită, eu am avut şi câteva fire de ceapă verde
- o mână de urzici, le-am opărit cu zeama de la cartofii fierţi şi apoi călit câteva secunde
- o mână de ciuperci, tăiate cuburi si călite
- mărar verde tăiat mărunt
- piper, oregano










Eu am pregătit jumătate din aluat cu urzici, cartofi, mărar,ceapă, condimente, cealaltă jumătate cu umplutura din cartofi, ciuperci, mărar, ceapă.
Pozele spun ce am mai făcut:










La final le-am legat cu sfoară de bucătărie şi le-am lăsat în aragazul cel nou la copt peste un ceas (când într-un sfert de oră cel mult la foc tare teoretic sunt gata).
Atenţie că ele cresc mult în volum la copt!
Cred că sunt printre puţinele variante ale foietajului care-mi plac consumate reci, de data aceasta cu multă salată verde alături şi roşii proaspete. 

Cândva, în viaţa cealaltă, plăcintele umplute cu piure de cartofi erau o delicatesă. Dar au trecut deja zece ani de când prietena mea rusoaică răsfaţă cu ele un cartier nemţesc şi nu un etaj trei dintr-un cămin de fete. 
Pariez că din cauza de lipsă a reşoului nu mai sunt atât de straşnice!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu