sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Tortul nr. 9 – Cremă de şampanie, vişine, afine şi blat pişcoturi de şampanie
















Tortul de Anul Nou a vrut să fie special, în capul meu a fost, în realitate a repetat identic povestea celorlaltor torturi, pentru care n-am avut planificaţi paşii.

În cap am avut :
• foaie de blat
• jeleu de vişine
• cremă de şampanie
• foaie de blat
• jeleu de afine
• ornat cu frişcă un ceas şi cu boabe de tapioca fulgi de zăpadă

În fapt a fost :
• foaie de blat
• sirop cu vişine
• cremă de şampanie
• foaie de blat
• sirop cu afine
• încercat cu frişcă toate duiurile de la Wilton primite dar în noiembrie şi pe care nu le încercasem (a ieşit un ghiveci, dar împletitura laterală a fost de excepţie), iar boabele de tapioca fierte în lapte şi închegate în masă n-au fost fulgi de nea, ci nămeţi cu zăpadă.


Pentru blatul foaie pişcoturi de şampanie (tava 24x24):
- 6 ouă
- 6 linguri cu vârf zahăr
- 6 linguri cu vârf făină
- 2 linguri cu vârf zahăr tos


Eu de regulă nu fac un blat întreg, ci împart pe foi pentru a evita fie că se lasă, fie că nu-l pot tăia straturi egale, amu’ însă fu necesat să fac exact două foi cu aspect şi gust de pişcoturi de şampanie.
Adică, pe rând am separat la 3 ouă albuşurile de gălbenuşuri, albuşurile bătute spumă cu zahărul, adăugate gălbenuşurile, apoi făina (blatul de pandişpan clasic), turnată compoziţia în tavă şi presărat uşor o lingură de zahăr tos. Am copt-o 25 de minute la foc mic.
Identic, am realizat şi cea de a doua foaie.


Crema de şampanie:
• 400 ml şampanie
• 400 ml frişcă
• 2 linguri zahăr
• 1 cutie cremă pentru cremşnit Dr Oetker
• 1 plic gelatină

Nu mă omor eu după prafurile doctorului, însă reţeta presupune crema de vanilie care se face cu albuşurile crude, ceea ce eu evit să consum.


Am adăugat zahărul peste 350 ml şampanie şi crema de cremşnit, am bătut-o la mixer. Crema va fi foarte groasă, indicaţiile de pe cutie sunt pentru 750 ml lichid, nu 350. Separat am bătut frişca lichidă nu foarte tare pentru a evita întărirea cremei finale, am pregătit gelatina conform indicaţiilor de pe plic (lăsată 10 minute în 50 ml şampanie, apoi la bain marie până se topeşte), am adăugat peste crema bătută cu şampanie frişca, gelatina şi gata !

Siropul de vişine care trebuia să fie jeleu, n-o fost !
• 200 ml sirop de la vişine
• 100 gr vişine
• 1lingură zahăr
• ½ plic gelatină
Siropul şi zahărul la foc până au dat într-un clocot, apoi vişinele şi gelatina. N-am avut vreme de văzut ce-o fost greşit, important este c-o rămas sirop, nu s-o transformat in jeleu, poate o fost mai bine!

Identic siropul de afine.


Asamblare:
• foaie de blat
• sirop vişine
• crema
• foaie blat
• sirop afine
Lăsate câteva ore la rece, apoi ornarea.


























Delicios, nu ştiu cât este de indicat copiilor, se îmbină perfect gustul dulce de şampanie (eu am avut cu piersici alc.8,5%) cu cel acrişor al fructelor, probabil gustos şi cu strat de ciocolată, sigur festiv şi special! Semne bune anul are...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu