vineri, 7 ianuarie 2011

Iadul

De Bobotează, la diferenţă de 13 ani, mi-au murit două bunici. Pentru că-n aste zile se face anul celei din povestea aceasta şi pentru că povestea aceasta am pierdut-o de când am scris-o şi m-o durut şi pentru că astăzi am găsit-o la un prieten drag, in care poveştile mele trăiesc de la începuturi, iată-mă!



Iadul
Jan 7, 2008 7:58 PM

Taxele se plătesc cu reducere de 10% până la sfârşitul lui martie, dar multe persoane, în majoritate pensionari, s-au bulucit de astăzi la cozi de ore. Un batrân a venit din zorii lui patru ca sa fie acolo primul....
Imi imaginez că de-n fracţiuni de secundă coada la poarta iadului ar fi mai mare decât cea de la intrarea în rai (şi nu pentru că in iad se duc mai mulţi ,ci pentru că Sf.Petru e mai leneş la pus viza), deci coadă la intrarea în iad, câţiva rătăciţi la cea a raiului, oamenii ăştia s-ar duce moţ în porţiunea făr’ de verdeaţă,ba chiar ar da din coate şi ar ţipa să se dea mai puţin să ajungă tuturor....
Bunica e oarbă şi are dureri îngrozitoare, în fiecare zi îmi spune că vrea să moară, de parcă io aş fi cea care ar decide asta sau poate bunica e sigură că cerul are o slăbiciune pentru mine(şi are!) şi atunci îmi face o favoare şi mă trece peste rând.... Astăzi, bunica a auzit la radio că în iad se mănâncă cu linguri lungi de lemn şi când se stă în jurul mesei lingura fiind atât de lungă ajunge să-ţi hrănească vecinii de prânz ... i-am răspuns bunicii că sunt surprinsă să aud că-n iad se stă la masă, îmi imaginam că doar se munceşte la cazanele cu smoală, deci să fie fericită şi apoi i-am mai spus că de nu va putea singură (ma îndoiesc!) să roage un vecin să rupă cu piciorul coada lingurii... bunica a râs cu lacrimi, mi-a plăcut gândul ei! Acum mă gândesc (prea târziu e drept) de ce nu i-oi fi zis bunicii să mănânce făr’ de lingură?!
Ce ar face însă batrânul din începutul de poveste? Mi-l imaginez făcând reclamaţie la Şefu: că lingura are coada lungă, că bunica i-a rupt coada, că unul dintre castroane e mai plin, că vecina îl calcă pe picior.... deşi pe programul de audienţe scrie doar în ziua de Paştele Cailor, el îşi notează în fiecare zi plângerile înmulţindu-le cu certitudinea că oricum în ziua de Paştele Cailor va uita să zică şi de faptul că temperatura este prea ridicată.
Imi doresc ca bunica să nu încerce să-l schimbe!

Poza este de aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu