luni, 29 noiembrie 2010

Coş din ciocolată şi bomboane cu lapte praf











Pe 17 noiembrie am pregătit un desert cu zaharină pentru unul dintre taţii mei. Cum am fost extrem de mulţumită de reacţiile Mihaililor la primirea darurilor ciocolatoase, am recidivat tot cu bomboane şi coş din ciocolată, de astă dată fără zahăr, pentru diabet.
Am folosit identic cantităţile şi modul de pregătire de la coşuleşul din ciocolată Primola şi cel de la bomboanele cu lapte praf. Diferenţele au constat în ciocolata Milka Diat (a înlocuit ciocolata cu zahăr) şi zaharina (pentru îndulcirea bomboanelor).












Pentru coşuleţ am folosit o ciocolată Milka Diat, mi-am dorit şi una albă, dar din experienţele anterioare când am avut multe necazuri cu ea, am renunţat la gând. Exact procedura cu răzuire ciocolată, topire în apă caldă, decorare castron înfoliat am urmat-o şi acum.





















După lăsarea la rece pană se întăreşte bine ciocolata, răsturnăm pentru a scoate vasul folosit ca bază, apoi cu atenţie desprindem folia şi gata coşul!
 









































Pentru bomboane, am reuşit să le fac mici!, am folosit 100 gr unt pe care l-am bătut spumă cu o linguriţă de zaharină lichidă, am adăugat 100 gr lapte praf, o lingură alune măcinate, o lingură fulgi de grâu, esenţă de rom, un praf de nes. Din jumătate am făcut bomboane pe care le-am tăvălit prin nucă de cocos, restul le-am trecut prin jumătate de ciocolată topită cu o lingură de lapte dulce.
Din aluatul început cu 100 gr unt, am avut în final 25 de bomboane.






"La mulţi ani, Emilian!"


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu