miercuri, 6 octombrie 2010

Gogoşari în oţet umpluţi cu struguri, ghebe, conopidă


Închei serialul ghebelor cu episodul oţetul, după zacuşti şi ghebe la sare, astăzi le împreunez pentru prima dată cu struguri şi conopidă.
Pentru un borcan de 5 kg am avut nevoie de:
- 1 l oţet+ 1 l apă - de se vrea mai slabă concentraţie se poate chiar 1 l oţet+2 l apă
- 15 gogoşari medii
- 1 strugure negru cu boaba mare
- 1 conopidă
- 1 morcov
- 1 rădăcină hrean
- 5 frunze de ţelină
- 200 gr miere
- 2 linguri sare
- boabe de muştar, piper










Pregătirea legumelor:
- bucheţele de conopidă 15 minute în apă călduţă cu sare, apoi clătite bine cu apă rece
- ghebele spălate, eu le-am dat într-un clocot(erau prea mari)
- gogoşarii curăţaţi de seminţe pentru umplere
- morcovul tăiat rondele, hreanul curăţat şi tăiat în bucăţi, boabele de strugure desprinse de pe ciorchine, frunzele de ţelină spălate




- 1 litru de oţet + 1 litru de apă, 2 linguri de sare, 200 gr miere, boabe de muştar şi piper, frunze de dafin se pun la fiert.






La primul clocot se adaugă pe rand gogoşarii, nu-i musai, dar astfel intră mai uşor pe gura borcanului, după opărirea celor 15 gogoşari, eu am adăugat şi ghebele, mai bine nu (a inchis foarte tare la culoare lichidul)!



- fiecare gogoşar l-am umplut cu boabe de strugure, conopidă, morcov, ghebe
- în borcan am pus un rand gogoşari, un strat de conopidă, apoi iară gogoşari, un rand de struguri şi ultimul de gogoşari
- deasupra am adăugat bucăţile de hrean, ţelina, oţetul fierbinte şi capacul
- am acoperit cu o pătură borcanul pană a doua zi.

2 comentarii:

  1. Strugure in zeama de hrean?! A mancat cineva?

    RăspundețiȘtergere
  2. Recomand să încerci, există combinații mult mai exotice decât strugurii conservați în oțet!

    RăspundețiȘtergere