marți, 5 octombrie 2010

Ghebe la sare



        După primul şi cel de al doilea episod al seriei "juma' de sac cu ghebe", am ajuns la această reţetă uşoară. Mai respir puţin pân la sfarşitul săptămanii când reiau zacusca de peşte, poate cu mai mult succes la pozat. Nu există o regulă a cantităţilor teoretic respectate, este nevoie de ghebe şi de sare.












* GHEBELE
 - se lasă în apă călduţă şi sare câteva minute la înmuiat, apoi se trec prin 4-5 jeturi de apă şi se clătesc bine. Se fierb in 2-3 clocote (pentru a elimina temeri privind toxicitatea, se fierb cu 2-3 căţei de usturoi, de răman albi după fierbere e de bine), după care iară se trec prin 4-5 rânduri de ape şi se lasă la scurs.











După ce au fost fierte şi scurse se pun în borcane, alternînd un strat de ghebe cu unul de sare.
Eu am pus în borcane de 400 gr.: 3 straturi ghebe, 3 straturi sare grunjoasă.

Poate jumătate de kilogram am pregătit cu sare, restul aşa semifierte le-am pus în congelator.
Când se prepară ulterior, se spală bine, bine şi nu răman sărate!
 Mi-s în  gând  sărmăluţe de post când le privesc, amu vine Crăciunu'!

5 comentarii:

  1. F ingenios!Special am cumparat azi ghebe sa fac reteta aceasta ,e prima data cind gatesc personal asa ceva ,sa vedem ce va iesi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E reţeta unei mame soacre, Tori. Mie-mi plac mai mult cele congelate.
      Spor la trebi gheboase:))

      Ștergere
    2. Maria, da, sunt mai bune. Insa nu mereu este spațiu în congelator.

      Ștergere
  2. cat timp se fierb, canditati, alte ingrediente??? cam dezlanata recomandarea. poate reusesti mai concret stimata "gospodina"........

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate Anonim, poate aragazul tau are timpi pentru 2-3 clocote fierbere, al meu nu are. De nu erai atat de ocupat sa pui ghilimele la gospodina citeai ghebe la sare si aveai ingredientele si mai citeai "jumatate de kilogram am pregatit cu sare" si-ti rezolvai toate dilemele. Spor la trebi si bine ai venit pe zambetania!

      Ștergere