luni, 25 octombrie 2010

Chec aperitiv cu ciuperci

















Checul aperitiv este uşor de realizat, rapid, foarte gustos şi arată grozav!
Pentru că nu mancăm carne, aproape in toate reţetele ce au carne, eu folosesc ciuperci, în acest caz am înlocuit şunca presată, carnaţii cu ciuperci conservate, n-am avut proaspete!

Pentru prima dată l-am copt în forme mici, pană să văd asta la Lissa, îl pregăteam in tava mică de cozonac.


Ingrediente pentru 9 forme mici:











* 3 ouă
* 3 linguri ulei
* 3 linguri făină
* sare, piper
* 100 gr caşcaval dat pe răzătoarea mare
* 1/2 ardei gras roşu tăiat cuburi
* 1/2 morcov fiert tăiat cubuleţe
* 10 măsline tăiate faşii + cuburi
* 10 ciupercuţe tăiate felii şi călite în apă+ulei
* 1/2 legătură mărar
* ardei iute tăiat fin


Pregătirea:











- se separa gălbenuşurile de albusuri, galbenusurile se amesteca bine cu  3 linguri de ulei şi piper, iara albuşurile se bat spumă cu sare











- se adaugă gălbenuşurile peste spuma din albuşuri, se omogenizeaza uşor











- se adaugă făina, se amestecă  bine compoziţia, la final adăugam măslinele, ciupercile, morcovul, mărarul, caşcavalul, ardeii .
Pentru a evita adăugarea acestora cu lichid, eu după ce le tai, cat pregatesc aluatul, le las pe hartie absorbantă.

- se pregătesc formele, eu le-am uns cu unt şi le-am presărat griş, s-au desprins uşor după coacere











- am turnat cate o lingură mare de aluat în forme, a fost cam puţin, aveam 10 forme pregătite, am avut pentru 9.
Am adăgat în fiecare formă peste aluat cate jumătate de ciupercă, o felie de măsline, 2 cuburi ardei, 2 morcov şi am presărat mărar.










Din 4 ouă ar fi fost mai bine, dar cum din 5 ouă umpleam tava de cozonac, am crezut că-s suficiente. Din aceeaşi cauză a compoziţiei puţine nici nu au ieşit foarte înalte. Le-am copt la foc mic 30 de minute.































Şi o poză cu cel copt în tava de cozonac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu