marți, 21 septembrie 2010

Cremă de iaurt cu afine şi mere coapte





Desertul acesta, numit de mine budincă, plăcintă de iaurt fără aluat sau cremă de zahăr ars fără zahăr, s-a dovedit a fi o minune foarte, foarte gustoasă!

Am avut nevoie de:
- 1 litru iaurt +3 linguri smantană
- 7 ouă
- 2 linguri griş + 2
- 3 linguri zahăr brun + 1 plic zahăr vanilat
- 1 cub unt
- 5 mere + 1 linguriţă scorţişoară
- 50 gr. afine
- 2 pătrăţele de ciocolată neagră



"Fabricarea", conform planşelor de mai sus:
- am inceput cu cele 5 mere, pe care le-am tăiat jumătăţi, le-am adăugat cate un gram de unt şi cate un praf de scorţişoară şi le-am copt;
- cat merele se perpeleau am pregătit vasul yena, in care urma să coc desertul , adică l-am uns cu unt şi l-am tapetat cu griş- odată finalizată cea mai grea operaţiune, am răsuflat uşurată!
- se bat bine cele 7 ouă intregi cu zahărurile, se adaugă iaurtul, se omogenizează şi iară pauză!
- cand merele s-au inmuiat bine in cuptor, le-am intrerupt sejurul călduros, le-am tăvălit nasurile in crema de iaurt, mutată la randu-i pe jumătate in vasul yena, le-am invecinat cu afinele şi le-am acoperit definitiv cu cealaltă jumătate de aluat;
- am lăsat vasul la focul cel mai mic in cuptor o oră, apoi l-am desenat cu ciocolata topită şi gata iară!


















Cu mai mult zahăr ar fi avut mai multe gene de cremă cu zahăr ars, aşa a fost exact intre ea şi plăcinta cu iaurt!

Atenţie la vasul de coacere, eu am avut la inceput pe jumătate vasul gol, iară la final cand era coaptă, cam un sfert era peste vas!!!!!!!! O avut grijă insă să bată in retragere repede, semn că tot am zăpăcit-o eu cum nu trebuia !

Cu vişine tre' să fie mai bună, afine o avut puţine, 9 lei -100 grame, în condiţiile în care toată prăjitura a costat 12 lei, nu-i deloc dreptate în ţara asta a fructelor culese de pe margini de drum cu un milion kilu'!!
Gata, îs supărată!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu