marți, 29 iunie 2010

Tort cămaşă















1. Blatul pandişpan cu cacao:

Ingrediente:
- 240 gr zahăr
- 210 gr făină
- 30 gr cacao
- 8 ouă


Modul de pregătire:
- se bat 8 albuşuri spumă tare cu 240 gr zahăr;
- se bat separat 8 gălbenuşuri, acestea se amestecă uşor cu spuma de albuşuri;
- în ploaie peste compoziţia de ouă se adaugă făina şi cacao amestecînd uşor;
- se toarnă în forma de copt (a mea a fost dreptunghiulară 20x30cm) şi se coace până când trece testul scobitorii;
- se răceşte şi se acoperă cu folie lăsandu-se la rece o noapte, pentru a nu mai fi necesară însiroparea;
- blatul se taie în 3 foi pe orizontală.


2. Crema
Ingrediente:
- 500 gr frişcă lichidă
- 100 gr ciocolată albă
- 100 gr ciocolată neagră
- 1 plic gelatină


Modul de pregătire:
- la bain-marie se pun la topit 50 gr frişcă lichidă cu ciocolata albă până la primul clocot, apoi se lasă la răcit;
- 400 gr frişcă lichidă se bat ;
- când ciocolata s-a racit se adaugă ½ din gelatina pregătită conform indicaţiilor de pe plic , 200 gr frişcă bătută şi se amestecă uşor pentru omogenizare;
- la bain-marie se pun la topit 50 gr frişcă lichidă cu ciocolata neagră până la primul clocot, apoi se lasă la răcit;
- când ciocolata s-a răcit se adaugă cealaltă jumătate de gelatină, 200 gr friscă bătută şi se omogenizează;

3. Fondantul si decoraţiunile
Tortul este acoperit cu ciocolată albă topită pe aburi cu 50 gr frişcă lichidă şi colorant albastru; decorurile sunt din pasta de lapte praf, doar plăcuţa cu urarea este din pastă de ciocolată neagră, iar partea laterală este împletitură din frişcă.


ASAMBLARE

- în tavă (în care a copt blatul) se pune o foaie de blat peste care se toarnă crema de ciocolată neagră, apoi a doua foaie şi  ciocolata albă si ultima parte de blat;
- se lasă la rece 5 ore ;
- se unge tot tortul cu un strat fin de ciocolată topită = pastă acoperitoare, apoi se lipesc cu miere decorurile cămăşii şi se decorează cu împletitură din frişcă lateralul.


Povestea tortului cămaşă- primul meu tort decorat

CE AM GREŞIT?
- am făcut (ca întotdeauna apoi!) gulerul, buzunarul, cravata cu o săptămană înainte, fără să ştiu ce dimensiune va avea tortul final, care aşa a ieşit disproporţionat;
- mi s-a lăsat blatul, nu voi şti niciodată cu ce greşesc când se lasă şi ce fac bine când creşte frumos, folosesc aceeaşi reţetă - aceeaşi tehnică întotdeauna, dar nu l-am putut tăia decât cu mare chin în două, mai exact în unu jumate, nu m-am gândit ca jumătatea să o pun ca foaie de bază, am pus-o ca parte superioară a tortului şi m-am chinut să o pot acoperi; - voi coace 3 blaturi subţiri separate pe viitor
- o ciocolată albă topită cu mare greutate mi-a ajuns să acopăr doar partea superioară, ar fi trebuit şi lateralele, am întins-o foarte subţire şi se văd bine neregulile jumătăţii de blat ;
- plăcuţa cu urarea a fost prea mare în raport cu tortul final, nu mai zic de urâtă ce fu;
- crema fiind toată ciocolată, pasta acoperitoare fiind tot ciocolată, a fost un tort foarte dulce.

CE A FOST BINE?
- pentru că nu am avut decât o foaie jumătate de blat, cremele albă şi neagră fără foaie între ele, a fost un tort ciocolatos cu aspect şi gust de ingheţată foarte bun şi foarte dulce (durerea mea doar) ;
- a fost extrem de uşor de realizat, fiind primul mi-a dat foarte multă încredere, ghinionul său a fost că a coincis la pregătire cu tortul dar de nuntă şi a picat în importanţă şi  atenţie acordate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu